Κέντρο Φωνητικών Τεχνών – Εργαστήριο Φωνητικής ΈρευναςΣπύρος Σακκάς, Νατάσσα Ζούκα, Ταξιάρχης Χάνος
1 Απριλίου 2023Η Τέχνη του ΜανέΓιάννης Διονυσίου
25 Μαρτίου 2023H Μουσικότητα του Σώματος
Εργαστήριο Σωματικού Θεάτρου με Εστίαση στην Ομαδική Μουσική Εκτέλεση
Συντονισμός: Rafał Habel (Πολωνία)
Διάρκεια: 30 ώρες
Γλώσσα: Αγγλικά
2 - 8 Σεπτεμβρίου
(2.9 ημέρα άφιξης / 8.9 ημέρα αναχώρησης)
Αυτό το εργαστήριο έχει ως βάση τη μεθοδολογία του σωματικού (φυσικού) θεάτρου. Μέσα από τα ρεύματα κίνησης του σώματος και της αναπνοής θα ξυπνήσουμε ήχους που δονούνται μέσα στο σώμα, ενεργοποιώντας κόκαλα και ιστούς, δημιουργώντας έτσι μια άμεση σχέση με τη φωνή και αφυπνίζοντας το σώμα για νέες δυνατότητες στο τραγούδι, την απαγγελία κειμένου και τον φωνητικό αυτοσχεδιασμό. Στην εργασία μας θα αναπτύξουμε μια βαθιά αίσθηση ακρόασης και ανταπόκρισης στα ερεθίσματα που προκύπτουν μέσα από το ίδιο το σώμα αλλά και από την ομάδα.
Μέσα από μια φυσική προσέγγιση στην εκπαίδευση της επιτέλεσης, θα εξερευνήσουμε το ειλικρινές και αυθεντικό σώμα που βρίσκεται κάτω από την σκιά των διανοητικών μας λειτουργιών και των μοτίβων της καθημερινότητας. Θα εμβαθύνουμε στη σύνδεση μεταξύ σώματος και φωνής και θα εξερευνήσουμε πώς ο ήχος γεννιέται και πεθαίνει στο σώμα.
Αυτό το εργαστήριο απευθύνεται σε ηθοποιούς με ή χωρίς μουσικό προσανατολισμό, σε χορευτές, σε μουσικούς που εξερευνούν τη σχέση ήχου – σώματος, σε τραγουδιστές και σε performers. Το μονοπάτι που θα ακολουθήσουμε θα είναι τόσο δυναμικό όσο και στοχαστικό, πάντα όμως μουσικό.
Rafał Habel
www.rafalhabel.com
Ο Rafał Habel (Ραφάλ Χαμπέλ) είναι Πολωνός ηθοποιός, παιδαγωγός και μουσικός. Κατά τα τελευταία δέκα έτη συνεργάζεται αδιάλειπτα ως εισηγητής εργαστηρίων σωματικού θεάτρου με το Μουσικό Χωριό, έχοντας εκπαιδεύσει πάνω 150 ηθοποιούς, μουσικούς και χορευτές. Έχει αφιερώσει 30 χρόνια στην έρευνα, την πρακτική και την εκτέλεση σε ένα είδος θεάτρου που είναι βασισμένο στη μουσική και το φυσικό σώμα. Ο Rafał έχει αναπτύξει μια βαθιά κατανόηση της θεατρικής πράξης και, με αυτήν, μια βαθιά κατανόηση της σύνδεσης μεταξύ κίνησης, φωνής, μουσικής, κειμένου και ρυθμού.
Υπήρξε για σειρά ετών μέλος της διεθνώς αναγνωρισμένης Πολωνικής θεατρικής ομάδας «Song of the Goat Theatre» από την ίδρυσή της το 1996 έως το 2018. Ήταν βασικός συνεργάτης στη διαδικασία σύλληψης σχεδόν όλων των παραστάσεων του Song of the Goat, οι οποίες έχουν κερδίσει πολλά βραβεία και αναγνώριση σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του Φεστιβάλ του Εδιμβούργου "Fringe First" το 2006 και το 2012.
Οι παραστάσεις περιλαμβάνουν – Dithyramb; Chronicles- A Lamentation; Lacrimosa; Macbeth; Songs of Lear; Portraits of the Cherry Orchard; Return to the Voice; Umilowanie: Dead Walk Love; Hamlet A Commentary και The Grand Inquisitor.
Έχει διδάξει ως εισηγητής και εμψυχωτής σε όλη την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, τη Νότια Αμερική, την Αυστραλία και την Ασία.
Το 2020 συνεργάστηκε ως μουσικός και ηθοποιός στο έργο The Bacchae, Body without Body, το οποίο έκανε πρεμιέρα στο 4ο Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος στο Αρχαίο Θέατρο της Φιλίππων στην Καβάλα, υπό τη σκηνοθεσία της Ρίνιο Κυριαζή. Το 2021 συνεργάστηκε με την Αλεξάνδρα Καζάζου & τον Κάρολ Γιάρεκ στην παράσταση Χορείες Χώρων / Species Of Spaces του Transatlantic Theatre, που παρουσιάστηκε σε αρχαιολογικούς χώρους. Το 2023 έκανε πρεμιέρα σε συνεργασία με τη Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου, στη σύνθεσή της με τίτλο Άϊζο, που παρουσιάστηκε στην Αθήνα και στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο Κέρκυρας.
Ο Ραφάλ συνεργάστηκε επίσης με τη θεατρική ομάδα Bread in the Bone στην Πολωνία και την Αγγλία, δημιουργώντας το Unreal City και το Don Quixote.
Υπήρξε μέλος του βραβευμένου πολωνικού συγκροτήματος λαϊκής μουσικής Lautari και η ενστικτώδης αίσθησή του για μουσική και ρυθμό τον οδήγησε να μάθει διάφορα μουσικά όργανα από όλο τον κόσμο, με τα οποία δημιούργησε πρωτότυπα ηχοτοπία και συνθέσεις για το θέατρο.
Έχει διδάξει μαθήματα μεταπτυχιακού επιπέδου στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια. Δίδαξε σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο Manchester Metropolitan University που διοργάνωσε το Song of the Goat Theatre στην Πολωνία από το 2004 έως το 2012, καθώς και στο Rose Bruford College, London School of Performance Practices, και ήταν δάσκαλος του Song of the Goat Theatre από το 2004 έως το 2018.
Προς το παρόν συνεργάζεται με τη Σλοβακική θεατρική ομάδα Honey and Dust στη σύνθεση και την πρεμιέρα του Uninteresting Scream, το οποίο περιοδεύει διεθνώς και το SACRUM.